Jdi na obsah Jdi na menu
 


III. třída Vlaštovičko leť!

2. 10. 2017

PODZIM VE III. TŘÍDĚ

Vlaštovičko, leť

 

Podzim hraje všemi barvami, nabízí nám v přírodě plno změn, které budeme při pobytech venku v přírodě

pozorovat.

☼Budeme pozorovat dění na zahrádkách, v lese apod., změny v přírodě, která na podzim hraje všemi barvami. V prvních týdnech jsme se zaměřili na význam ovoce a zeleniny pro naše zdraví. Společně jsme jej pojmenovali, zaměřili jsme se i na méně známé druhy. Třídili jsme je podle druhu, barev, velikosti a chuti, procvičovali jsme si na nich počítání. Také jsme si ovoce namalovali, vymodelovali a otiskováním jsme vyrobili podzimní ubrus. Názvy ovoce a zeleniny jsme využili také k rytmizaci:

 

Mrkev, hrášek, brambora, to je velká lahoda.

Zelenina pro zdraví, naše tělo napraví.

Papej taky ovoce, má vitamínů nejvíce.

Zdravá strava musí být, chceš-li zdavé tělo mít

 a nemocem se ubránit.

 

♫ Mám jablíčko, Pod naším okýnkem, Cibulenka, Lečo, Měla babka.

 

☼ Připomeneme si hlavní znaky podzimu, čím se liší léto od podzimu, využijeme k tomu dostupný obrazový materiál a změny budeme pozorovat také venku při vycházkách.

 

Lístečky na stromech svou barvu mění,

léto nám skončilo, teplo už není.

Podzim ten přichází, chladno s ním taky.

Vytáhnem čepice, pustíme draky.

 

♫ Vlaštovičko, leť

 

☼ K podzimu neodmyslitelně patří také papíroví draci. I my ve školce si jednoho vyrobíme a vy společně s dětmi si doma vyrobte také nějakého a zapojte se do naší soutěže „O nejkrásnějšího draka“. Při povídání o dracích si děti procvičí geometrické tvary, při kreslení dračího ocásku si děti procvičí garfomotoriku – mašličky.

 

Podívejte, milé děti,

/zakloníme hlavu, dáme ruce jako dalekohled/

co tam na obloze tiše letí.

/jednou rukou ukázat jako na draka/

Je to papírový drak,

/stoj rozkročný, vzpažíme/

vyletěl až do oblak.

/upažíme, úklon těla na jednu stranu/

Létá si to mezi mraky,

/upažíme, úklon těla na druhou stranu/

zamávejte na něj taky.

/máváme oběma rukama/

Naučíme se ♫ Pyšný drak

 

☼ Také si budeme povídat o dozrávání dalších podzimních plodů – kaštany, žaludy, šípky…- budeme je sbírat, společně je využijeme k tvoření a výzdobě. Při hrách s nimi si také procvičíme početní a prostorové představy.

Vysvětlíme si význam sběrů přírodních plodů pro zvířátka, povíme si o tom, jak se zvířátka připravují na zimu.

 

KAŠTÁNEK (internet)

Kaštánku, kaštánku,

počkej tu na mě,

zvednu tě ze země,

dám do své dlaně.

Pěkně se ohřeješ,

zaleskneš se zakrátko,

ve školce si z tebe

udělám zvířátko.

♫  Hodování veverek

Čekají nás procházky do lesa, k lesu, v lese si procvičíme chůzi v nerovném terénu a připomeneme si, jak se v lese máme chovat., co mu prospívá a co ne.

 

Přečetli jsme knížku „Birlibán“ a teď čteme „Kamarádi v kožíšku“ /J.Kahoun/

a ještě stihneme „Dobrou noc, lišky“ /F.Nepil/