Jdi na obsah Jdi na menu
 


II. Hlava,ramena, kolena, palce ...

6. 11. 2017

p1050159.jpg

  • V průběhu tohoto bloku se děti postupně seznámí s tím, jak vypadá naše tělo, a naučí se správnému pojmenování jednotlivých částí těla. 
  • seznámíme se se základními částmi lidského těla, některými orgány a jejich funkcemi

 „ MOJE TĚLO “

Levá ruka, pravá ruka,

do dlaně si prstík ťuká.

Pěsti, lokty, ramena,

hlava, břicho, kolena.

Čelo, brada, nos,

Honza chodí bos!

 

                            ♫ seznámíme se s písní „ Hlava, ramena, kolena, palce „

 

  • O své zdraví musíme pečovat, proto se zaměříme na oblast zdraví, prozkoumáme funkce různých částí těla i některých orgánů,  připomeneme si, co našemu zdraví prospívá a co mu naopak škodí.......

 

POLÁMAL SE MRAVENEČEK

Polámal se mraveneček, ví to celá obora,

o půlnoci zavolali mravenčího doktora.

Doktor klepe na srdíčko, potom píše recepis,

třikrát denně prášek cukru, bude chlapík jako rys.

Dali prášky podle rady, mraveneček stůně dál,

celý den byl jako v ohni, celou noc jim proplakal.

Čtyři stáli u postýlky, pátý těšil: Neplakej!

Zafoukám ti na bolístku, do rána ti bude hej.

Zafoukal mu na bolístku, pohladil ho po čele, hop!

A zdravý mraveneček ráno skáče z postele.

 

  • Také si zahrajeme na rodinu, a povíme si o narození dítěte, budeme charakterizovat kdo je chlapec a kdo děvče.
  • zopakujeme básničku „ Jeden, druhý

Jeden, druhý ani muk,

já jsem holka, ty jsi kluk.

Ty jsi kluk a já jsem holka,

dohromady celá školka.

 

  • ♫ poslechneme si píseň od Pavla Nováka  „ Doktora se nebojíme “
  • ♫ naučíme se píseň Medvědí trápení

 

  • posledním tématem budou naše smysly, které budeme rozvíjet formou hudebních , pracovních, vizuálních, ale také výtvarných činností
  • využijeme encyklopedií a rozšíříme si slovní zásobu o nové pojmy ohledně lidského těla, zdraví a smyslů….